EZAN İSLÂM'A AİT GELENEK DEĞİLDİR.
Yahudiler tapınak içinde cemaati namaza kaldırmak için müezzinin okuduğu Tevrat Tesniye kitabından derlenmiş ayetlerin okunmasına Hazzan, Hasan derler. Aynı zamanda müezzin de bu adla anılır.
İslâm dinine Ezan da bu gelenekten gelmedir.
İbrani(Yahudi), Fars(İran) alfabesinde H harfi okunmaz. Elif harfi İbrani alfabesinde Alef =A olunduğundan 'Hazzan' İbranice 'Azzan' okunur.
Elif (E) harfi Ibranice Alef'in(A) Arap şivesi olduğundan Azzan, Ezzan'a dönüşür.
Dilimize de EZAN olarak yerleşmiştir.
Yahudilerin tapınaklarının yüksek bir yerinden Sur dedikleri dağ keçisi BOYNUZUNDAN yaptıkları borazan öttürülerek başlanılan ardından yukarıdaki Tevrat ayetlerinin okunmasıyla süren ritüele Barechu /Bareku deniliyor.
Barechu ( İbranice : ברכו , aynı zamanda Borchu , Barekhu veya Bar'chu ) Yahudi ibadetinin başlangıcıdır . Bir dua çağrısı olarak hizmet eder ve sabah ve akşam Yahudi ibadetlerinde ( Şema , Şakarit ve Maariv ) kutsamalardan önce ve Tevrat okumasındaki her aliyahtan önce okunur . [16]
Yahudilik Tevrat dini kökeni Sabilik ve Zerdüştlüğün Tebaa dini olan Zervanilik, Yezdilik dinleridir. Çünkü TEVRAT Babil sürgün dönüşü Zerdüşt rahibi Ezra tarafından İran dini temelinde Tebaa Yahudiler için yazılmıştır.
İran Zerdüştlük dininin de kökeni Sabilik dinidir.
O da Şiva dini mezhebidir, Şiva dini de Brahman/Hindu dini mezhebidir.
Dinler sıralaması da beni Ezan geleneğinin Hindu uygulaması olup olmadığına yönlendirdi.
Bulduğum belgeyi dikkatle okuyunuz ve KÖKENİ OLMAYAN DİN YOKTUR tespitimin doğruluğuna tanık olun.
Trisandya
Hindu Ezanı Wikipediya'dan alıntıdır.
Google çevirisi
Trisandya (Sanskritçe'den : त्रिसन्ध्या पूज , romanlaştırılmış : Trisandhyā Puja , lafzen 'üç noktalı dua') Hint Hinduizmi ve Bali Hinduizminde yaygın olarak kullanılan bir duadır . Sandhyavandanam geleneğine uygun olarak her gün üç kez söylenir: sabah saat 6, öğlen ve akşam 6.00 . [1] [2]
Puja Tri Sandhya, İslam'daki ezanla ( dua çağrısı ) ve Hıristiyanlıktaki Angelus duasıyla karşılaştırılmaktadır . [3]
yanlış konuşmamı affet,
günahkar aklımı affet,
tüm kötülüklerim için beni affet.
yanlış konuşmamı affet,
günahkar aklımı affet,
tüm kötülüklerim için beni affet.
Mantram Tri Sandhyā [4]
Bölüm IDüzenlemek
Bu mantranın ilk kısmı Gayatri Mantra'dan türetilmiştir . [5]
Oṁ, Oṁ, Oṁ
Bhūr bhuvaḥ svaḥ
Tat savitur vareṇyaṃ
Bhargo devasya dhīmahi
Dhiyo yo naḥ pracodayāt
OM Yer, Gökyüzü ve Göklerdir. Güneşin ışığı
üzerinde meditasyon yapalım ve düşüncelerimiz o ilahi ışıktan ilham alsın.
Bölüm IIDüzenlemek
Oṁ Nārāyaṇa eveṁ Sarvām
Yad bhūtaṁ yac ca bhavyam
Niṣkalaṅko nirañjano nirvikalpo
Nirākhyātaḥ śudho deva eko
Nārāyaṇaḥ na dvitīyo asti kaścit
OM, Narayana olmuş ve olacak olandır,
lekeden arınmış, kirden arınmış,
her zaman var olan ve biçimsiz,
Kutsal Tanrı Narayana,
O tektir ve başkası yoktur.
Bölüm IIIDüzenlemek
Oṁ tvaṁ Śivas tvaṁ Mahādevaḥ
Īśvaraḥ Parameśvaraḥ
Brahmā Viṣṇuś ca Rudraś ca
Puruṣaḥ Parikīrtitāḥ
OM, Sen Şiva'sın , Sen Büyük Tanrı'sın;
Sen Ishvara'sın , Parameshvara'sın ;
Siz Brahma'sınız , Vişnu'sunuz ve Rudra'sınız ;
Sen Purusha'sın , yüce ruh ve her şeyin kaynağı.
Bölüm IVDüzenlemek
Oṁ Pāpo 'haṁ pāpakarmāhaṁ
Pāpātmā pāpasaṁbhavaḥ
Trāhi māṁ puṅḍarikākṣaḥ
Sabāhyā bhyāntaraḥ śuciḥ
Ah, ben günahla doluyum, eylemim günahtır,
ben kendim günahlıyım ve doğumum da günahtır,
kurtar beni, ey Nilüfer Gözlü Olan ,
bedenimi ve zihnimi arındır.
Bölüm VDüzenlemek
Oṁ Kṣamasva mām Mahādevaḥ
Sarvāprāṅi hitāṅkaraḥ
Mām moca Sarvā pāpebhyaḥ
Pālayasva sadāśiva
OM, beni affet Yüce Tanrım ,
tüm duyarlı varlıklara kurtuluş veren,
beni günahlarımdan kurtar
ve koru, Ey Sada Şiva .
Bölüm VIDüzenlemek
Oṁ Kṣantavyaḥ kāyiko doṣāḥ
Kṣantavyo vāciko mama
Kṣantavyo mānaso doṣaḥ tat
Pramādāt Kṣamasva mām
OM, yanlış eylemlerimi affet,
yanlış konuşmamı affet,
günahkar aklımı affet,
tüm kötülüklerim için beni affet.
Bölüm VII
Düzenlemek
Oṁ, Śāntiḥ, Śāntiḥ, Śāntiḥ, Oṁ
OM, barış olsun, barış olsun, barış olsun, OM
Bölüm VII
Düzenlemek
Oṁ, Śāntiḥ, Śāntiḥ, Śāntiḥ, Oṁ
OM, barış olsun, barış olsun, barış olsun, OM